dinsdag 17 juli 2018

Thuis


We willen een huis kopen. Of beter gezegd, een “ thuis”. Maar dat is juist moeilijk, een thuis kopen.
Omdat we er een hebben. Hier, nu. Waarom moeten we weg?

Ja, dit huis is niet het beste. Een beetje lelijk, een beetje gedateerd. We weten niet eens of dat te koop zou staan, maar toch.
 
Maar wat we hebben is een thuis. Nu. Als ik naar buiten ga, begroet ik mensen. De hond kent de planten en plast erover heen. Hij kent alle honden. Hij kent de buren. Hij vindt de buren leuk. Ik ook. Ik heb leuke gesprekken, oppervlakkig of juist diep, hoe cares? Ik vind het heel fijn om hier te zijn, ik voel me thuis. Waarom moet ik weg? Ik kan een moestuin hebben als ik wil, ik heb al mooie bloemetjes, ik zou nog een perenboom willen. Maar ik heb vooral rust en harmonie. Met de omgeving en met mijn geliefden. Ik heb al een “thuis”!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten