zondag 8 juli 2018

Sukkelen in de schaduw

Zondagmiddag, in de schaduw, op een plaid of stoel, sukkelen terwijl de radio aan staat met live sport. Dat is voor mij jeugdsentiment.

Toen ik kind was, kon ik niet begrijpen waarom op de zomerse zondagmiddagen de volwassenen rustig wilden doen. Ik had voldoende energie om nog een potje voetbal te spelen of misschien te gaan zwemen in de rivier. Maar nee, ze wilden niet meedoen. Ze wilden rusten en eventueel radio aan, op die tijd alleen voetbal op zondagmiddag. Voor de rest, helemaal niets.

Nu begrijp ik hoe heerlijk het is om in de schaduw te gaan liggen en, met radio aan op een sportieve live transmissie, te sukkelen. Na een uurtje of zo wordt je wakker, de temperatuur is iets aangenamer, dus je kan aan een koud biertje zitten of misschien al beginnen met diner. De mest belangrijke is het gevoel dat je uitgerust bent. Heerlijk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten