woensdag 25 juli 2018

Fietsen langs de Noordzee kust

Het was een heel goed idee, een weekend samen fietsen. We hadden geen tijd om deze zomer lang te fietsen, maar een dag kon het wel. Vroeg in de ochtend staan in de trein en vanuit Den Helder terug via LF1 naar Scheveningen, 140 km. LF1 gaat wel verder, tot Sluis in Zeeuws-Vlaanderen.

De route gaat niet alleen via de kust, zodat je op ieder moment de zee ziet, maar gaat heel veel via de duinen. Ik realiseer me dat ik best veel badplaatsen al heb gezien in de loop der jaren, maar heb ik nu nog nieuwe plekken ontdekt. Zeker rond Petten vond ik de omgeving mooi: een beetje ruig, een beetje anders. Wat me verbaasde is dat heel veel mensen, midden op de dag en onder volle zon, of op de fiets of naar de strand gaan; een beetje ongezond, vind ik.

Wat tussen de duinen te zien is: schapen, koeien, paarden, hazen, reeën, vossen; prachtig!!

Na al deze inspanningen is een biertje nog lekkerder als je terug thuis bent. Volgende keer een dagje Scheveningen - Vlissingen (120 km)?  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten