zondag 27 januari 2013

Wit

Buiten is vandaag grijs, maar afgelopen dagen was het net anders. Wit. Iedereen geniet van de sneeuw of van het ijs. Mijn verhaal gaat eigenlijk over genieten van de witte sneeuw... 's nachts. Heel mooi eraan is dat alles van een grote afstand te zien is, de nacht is niet meer donker maar gloeit een beetje. Ik kan mijn hond ook zonder zijn fietslichtje zien, waar hij rent, waar hij snuffelt. Het is nacht, maar eigenlijk een mooi rood-achtige daglicht.

Nog leuker is de mix tussen stilte en licht. Als ik op het wandelpad ben en naar de huizen eromheen kijk, zie ik mooie gezellige lichten. De bungalow-type huizen hebben heel vaak en gezellige belichting en, ondanks binnen niemand te zien is, ziet er gezellig uit. Ik ben niet nieuwsgierig naar wat die mensen doen, ik ben aan genieten van de mooie sfeer: wit buiten, geel binnen.

Waarschijnlijk was gisteren de laatste koude dag. Het ijs gaat weg, terug op het water nu!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten