woensdag 20 december 2017

Luxemburg

We hebben gezegd om toch dichterbij het huis te gaan met vakantie en, tegelijkertijd, nieuwe plekken te gaan ontdekken. Daardoor hebben we voor de herfstvakantie voor Luxemburg gekozen.

Luxemburg kende ik van de fietsvakanties en het leek me leuk om een keer van dichterbij te gaan kijken. Daarom hebben we gekozen voor een dorp dichtbij Wiltz. Eerst voor een week.

We hebben geluk gehad om een week lang van volle zon te mogen genieten. Lekker buiten liggen en lange fietstochten maken.

Luxemburg is toch bijzonder: een rijk land, mooie landschappen en goede toeristische faciliteiten, maar toch heel leeg qua aantal toeristen. Inderdaad is Luxemburg niet spectaculair, dat verwacht ik van andere strekken, maar toch. Je kan goed fietsen, mooi wandelen in een rustige omgeving én goed eten. Voor mij waren enkele fietspaden heel goed geregeld, maar die dorpen zijn niet zo aantrekkelijk zoals de Belgische dorpen bij voorbeeld; ze hebben niet die charme van een beetje arm, ze zijn een beetje te strak voor dorpen.

Een fietstocht rond Lac de la Haute-Sûre was voor mij heel spectaculair, ook omdat rond die tijd een belangrijke weg afgesloten was, alleen fietsers mochten langs. Denk erover na: een weg rond een grote meer, alleen voor jou. Heerlijk!

Luxemburg? Ik weet het nog niet. We gaan zeker nog een keer, ik ben nog steeds nieuwsgierig naar andere dorpen en fietspaden, maar of het een liefde voor een lange termijn wordt, dat durf ik nog niet te zeggen.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten