zondag 28 april 2024

Jij bent geen goede!

"Wil je het weten? Wil je het écht weten? Oké. Jij bent geen goede docent!!"

Dit kommentar komt helaas niet van een deskundige, wel van een student. Een eerstejaars. Ik vroeg me, ter plekke, af: Hoe zou ik moeten reageren? Welke reactie is geschikt op zo een moment? Emotie? Schiet niet op. Inhoud? Wie staat er op te wachten?

Ik wist toen niet, ik weet het enkele dagen later nog steeds niet. Door mijn hoofd herhaal ik alleen de inzichten van Tom Nichols uit The Death Of Expertise over onderwijs. Als docent heb je niets, maar absoluut niets, te zeggen. Wat doen we onszelf en wat doen we ons jeugd aan? Waar zijn de grenzen die jonge mensen nodig hebben om gezond te groeien?

Jij bent geen goede docent!! Dat moet ik accepteren. Een eerstejaars zegt het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten