zondag 19 augustus 2018

Definitie van een goede vakantie


Wat mooi aan een vakantie is, is dat eigenlijk tijd hebt voor alles wat je maar wil. In de eerste week is het een beetje onrustig omdat je nog niet goed weet wat je wil doen. Langzamerhand krijg je alles op een rij en begint het echt leuk te worden.

Enkele dagen heb je activiteiten die een hele dag in beslag nemen, bij voorbeeld een lange tocht. Maar die zijn de uitzonderingen. Meestal verdeel ik mijn dag in drie delen: een dagdeel werken (lezen, schrijven, etc.), een dagdeel actief (een stukje wandelen of fietsen) en een dagdeel lezen (literatuur bedoel ik). Met deze verdeling kon ik mooie hele kleine of toch lange tochten maken (Clervaux, fietstochten, Klein Zwitzerland/Mullerthal, Troisvierges), kon ik studeren voor de nieuwe vakken en wetenschappelijke artikelen lezen en kon ik literatuur lezen (H.M. van den Brink, Maarten ’t Hart, De hand van Van Gaal).
 
Dergelijke “actieve” vakanties vind ik altijd een groot succes, ik kan de ontspanning heel goed combineren met de inspanning.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten